ويروس كرونا؛ كره‌جنوبي، ژاپن، ايتاليا و ايران كانون‌هاي اصلي بعد از چين

۱۰۷ بازديد

ويروس جديد كرونا اكنون بعد از چين به ۲۸ كشور دنيا سرايت كرده است. در كره جنوبي آمار مبتلايان بسرعت افزايش مي‌يابد و در ايتاليا رفت و آمد به بخش‌هايي از شمال اين كشور ممنوع شده است. در ايران اعلام شد احتمالا ويروس جديد كرونا به تمام شهرها سرايت كرده و تركيه و افغانستان مرز زميني خود با ايران را بسته است.

چين امروز ۹۷ مورد مرگ جديد را اعلام كرد كه شمار قربانيان اين ويروس جديد كه سارس-كرونا-۲ نام گرفته را به ۲۴۴۲ رساند.

 

در كره‌جنوبي بالاترين سطح هشدار اعلام شده و به گفته مون جه-اين رئيس جمهور، كشورش در "لحظه سرنوشت‌ساز وخيمي" قرار گرفته و چند روز آينده در مقابله با اين ويروس حياتي است.

 

فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹ مورد جديد در كره‌جنوبي گزارش شده كه ۹۵ نفر عضو يك فرقه مسيحي بودند. كره‌جنوبي اكنون يكي از بزرگترين كانون‌هاي ويروس كروناي جديد است؛ شمار مبتلايان به ششصد نفر رسيده و پنج نفر مرده‌اند.

 

آخرين گزارش از موارد ابتلا و مرگ در ايران را اينجا بخوانيد. سه مورد مشكوك هم در هرات گزارش شده كه "بتازگي از شهر قم بازگشته‌اند و علايم ويروس كرونا را دارند."

 

در ايتاليا رفت و آمد به دو منطقه در شمال اين كشور، در نزديكي ميلان و ونيز، ممنوع شده و براي نقض آن جريمه در نظر گرفته شده است. بيشتر موارد بيماري كرونا ويروس ۲۰۱۹ در اين دو منطقه شناسايي شده است. در ايتاليا بيش از ۱۳۰ ابتلا و دو مرگ گزارش شده است.

 

در ژاپن موارد ابتلا تا به حال ۱۳۵ نفر اعلام شده اما ششصد نفر از مسافران كشتي گردشي (كروز) "داياموند پرينسس" كه در بندر يوكوهاما لنگر انداخته به ويروس كروناي جديد آلوده شده‌اند. دو ژاپني كه در اين كشتي بودند سه روز پيش جان باختند.

 

در همين حال يك ژاپني كه بعد از قرنطينه اجازه خروج از كشتي را يافته بود اكنون آزمايشش مثبت شده است. اين زن به همراه شوهرش و با وسايل نقليه عمومي به خانه‌‍اش بازگشته بود.

 

ويروس كرونا: چگونه خود را قرنطينه كنيم؟

ويروس كرونا چگونه تشخيص داده مي‌شود؟

كرونا با مسافري از ايران به لبنان رسيد

Image copyright AFP كشتي گردشي داياموند پرينسس

ديروز اسرائيل به شهروندان غير اسرائيلي اجازه پياده شدن از هواپيماي شركت هوايي كره را در فرودگاه بن گوريون نداد. اسرائيل ورود دويست شهروند كره‌اي و ژاپني اين پرواز را ممنوع اعلام كرد كه باعث اعتراض دولت كره جنوبي شده است.

 

در اسرائيل فقط يك مورد مثبت تاكنون پيدا شده كه مسافر كشتي داياموند پرينسس بود. ده اسرائيلي ديگر هم كه در اين كشتي بودند قرنطينه شده‌اند. ديروز در اسرائيل به بيش از دويست دانش‌آموز و آموزگار مدرسه‌اي دستور داده شده خود را قرنطينه كنند چون چند روز پيش در تماس با گردشگران كره‌جنوبي قرار گرفته بودند.

 

در هنگ‌كنگ ۴۸ پليس قرنطينه شده‌اند چون به مهماني همكار ۵۹ ساله‌شان رفته بودند كه بعد آزمايش كرونايش مثبت شد. به گفته مقامات چهار پليس و زن و مادرزن اين مرد علائم بيماري نشان داده‌اند.

 

در قاره آفريقا تاكنون فقط يك مورد بيماري در مصر گزارش شده كه او هم اكنون بهبود يافته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.