ويروس كرونا؛ ۱۳ توصيه به دانش آموزان براي مقابله با كرونا

۱۰۶ بازديد

دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش‌وپرورش توصيه‌هايي را براي مراقبت از دانش‌آموزان در برابر ويروس كرونا ارائه كرد.

۱۳ راهكار كليدي براي جلوگيري از ابتلا به ويروس كرونا به شرح زير پيشنهاد شده است:

 

۱. ويروس كرونا، عمدتاً از راه دهان، بيني، چشم و گوش وارد بدن مي‌شود. بنابراين دست‌هايتان را قبل از شست و شوي كامل با آب و مايع دستشويي به اين ۴ قسمت بدن نزنيد.

 

۲. هر روز چندين بار دست هايتان را با آب و مايع دستشويي و هر بار به مدت نيم دقيقه با دقت بشوييد. اگر مايع يا ژل ضدعفوني كننده هم بزنيد، بهتر است.

 

۳. همراهتان يك مايع ضدعفوني كننده كوچك داشته باشيد تا در محيط‌هاي عمومي مانند مترو و خيابان و ... كه دسترسي سريع به آب و مايع دستشويي نداريد، بعد از تماس با افراد و اشياء، مدام دست‌هايتان را ضدعفوني كنيد.

 

۴. اگر نزديك شما، كسي سرفه با عطسه كرد، فوري دهان و بيني‌تان را ببنديد و حتي‌المقدور چند متري از او دور شويد، چون يكي از راه‌هاي انتقال كرونا، تنفس است.

 

مقابله با كرونا

 

۵. اگر مسئول اشيائي هستيد كه دست‌هاي افراد مدام با آن‌ها در تماس است، آن‌ها را بار‌ها ضدعفوني كنيد مانند دستگيره‌هاي در، ستون‌هاي فلزي اتوبوس و مترو كه افراد براي حفظ تعادل آن‌ها را مي‌گيرند، پيشخوان بانك‌ها و ادارات، خودكار‌هاي عمومي بانك‌ها، دكمه‌هاي آسانسور و خودپرداز‌ها، نازل بنزين، نرده‌هاي كنار پله‌ها و غيره.

 

همچنين سعي كنيد تا حد امكان به چنين اشيايي دست نزنيد و اگر هم زديد (كه اكثراً ناگزير هستيد) دست‌هاي خود را بشوييد يا ضدعفوني كنيد و قبل از شست و شو، به آن ۴ قسمت بدن كه در بند اول گفتيم، دست نزنيد.

 

۶. دست دادن و روبوسي را به حداقل ممكن برسانيد.

 

۷. بلافاصله بعد از ورود به خانه، دست‌هاي خود را بشوييد و ضدعفوني كنيد. اين را از همه اعضاي خانواده بخواهيد. همچنين در محل كار نيز با همكاران چنين قراري بگذاريد.

 

۸. سيستم ايمني بدن تان را با خوردن ويتامين C، ميوه‌ها، سبزيجات و دارو‌هاي تقويتي، ارتقا دهيد. خوردن روزانه يك ليوان "آب ولرم + آب ليموي تازه + يك قاشق عسل طبيعي" توصيه مي‌شود.

 

۹. ميوه‌ها و سبزيجات را كاملاً بشوييد.

 

۱۰. غذاي آلوده از راه‌هاي انتقال كروناست. از خوردن غذا و مايعات در جا‌هاي غير‌مطمئن خودداري كنيد.

 

۱۱. غذاهايتان كاملاً پخته شود؛ بنابراين از خوردن غذا‌هاي نيم پز مانند تخم مرغ عسلي، استيك نيم پز يا آبدار خودداري كنيد.

 

تاكيد مي‌شود مرغ و گوشت قرمز و شير را خوب بجوشانيد و كامل بپزيد و مصرف ويتامين C، ميوه و سبزي سبب تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود و فرد را در مقابل ابتلا به ويروس كرونا مقاوم مي‌كند.

 

ويروس كرونا

 

۱۲. مسواك‌تان را مدام بشوييد و ضدعفوني كنيد.

 

۱۳. تا حد امكان در خانه بمانيد، اگر بيرون رفتيد بكوشيد به جا‌هاي شلوغ نرويد و مدام دست هايتان را ضدعفوني كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.